Winter is coming

20 januari 2019 - Kentville, Canada

Het begint hier steeds kouder te worden. Gevoelstemperaturen van soms wel -20 en het is regelmatig -12 hier. goed warm aankleden en dan komt het wel goed. Er ligt ook een laag sneeuw. Nog niet zoveel als dat ze hier gewend zijn maar als het te koud is sneeuwt het niet. Wel een voordeel dat het zo koud is dat ik al op natuurijs heb kunnen schaatsen. Vlak bij ons huis is een park, minars Marsh en daar ben ik gisteren met Geraldine wezen schaatsen. Ik had sticks en een puck meegenomen dus we hebben de echte Canadese ervaring gehad, hockey spelen op een bevroren meer. Na het schaatsen ons opgewarmd met apple cider. Laat die elf steden tocht hier maar komen. Ook zijn we al een aantal keer wezen sleeën. Ik begin mij steeds Canadezen te voelen. Alleen nog een eland zien en een keer curling spelen en ik ben helemaal ingeburgerd.

Nog meer leuk nieuws. De Canadese internationale organisatie houdt elke maand een foto wedstrijd en ik heb die van de maand december gewonnen! We moesten een foto insturen van onze leukste vakantie herinnering en ik heb een trui en een Tim Hortons cadeau kaart gewonnen. Heel erg leuk!

Het eind van het eerste semester begint er aan te komen en dat betekent dat alle vakken op school aan het afronden zijn. Over 2 weken is er een toets week maar.... ik heb de juiste vakken uitgekozen en ik heb geen toetsen in die week, ik ben dus lekker een weekje vrij. Het eind van het semester betekent ook dat de eerste mensen weer naar huis gaan. Dat wordt lastig afscheid nemen maar er komen ook weer een aantal internationale studenten bij. Wat ik gehoord heb komen er meisjes uit China, Japan en uit Parijs dus dat zijn weer een aantal leuke vakantie bestemmingen :).

Voor mijn verjaardag heb ik met een aantal vriendinnen een escaperoom gedaan. We hebben het gehaald, met 1,5 minuut tijd over. Was heel erg leuk om te doen! Met school zijn we een dagje wezen skiën. Al hebben ze hier geen bergen maar heuvels en zijn er maar 3 pistes was het toch weer heel leuk om te doen. Zo leuk zelfs dat ik heb besloten om in het snowboard team te gaan. We hebben een aantal trainingen en eind februari heb ik zelfs wedstrijden. Ik zal een parcours moeten afleggen (bordercross maar dan in mijn eentje) en de 10 besten mogen door naar de provincials. Lijkt mij heel erg leuk om te doen en wacht maar tot volgend jaar, dan snowboard ik iedereen er uit ;). Bij de ski heuvel verkopen ze Canadese bever tails, dat zijn gefrituurde donuts met een topping naar keuze. Ik had de reeses (chocolade met pindakaas) en het was super lekker.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Halifax geweest en daar hebben we een luiaard en allemaal andere dieren gezien, erg grappig. Daarna meteen door naar een hockey wedstrijd. Het gaat weer de goede kant op, een wedstrijd gewonnen en eentje gelijk gespeeld tegen het team dat eerste staat, dus dat is super goed!

Afgelopen woensdag was een vrij warme dag en heb ik met Geraldine en Chloé een hik tocht gemaakt in blomidon park. Was super mooi en op de top van de heuvel hadden we uitzicht over de hele valei dus dat was super gaaf!

Ik hoop dat ik jullie niet weer al te jaloers heb gemaakt met alle leuke dingen hier, maar 1 geruststelling, wees maar blij dat het bij jullie niet aanvoelt als -20, want dat is toch wel heel erg koud!

O en pappa en mamma, pappa heeft zijn tv, mamma heeft haar houtkachel, Fleur haar trampoline, waar is mijn puppy?

1. Kitty:
    20 januari 2019
    Hahaha een prachtig verhaal weer!! Je moet schrijfster worden!!! Zijn er ook dingen die niet leuk zijn???? 😉🤪have fun grote dame!!!😘
    Kitty
  2. Monique Timman:
    21 januari 2019
    Wat ziet het er weer prachtige uit!
    Leuk die foto op de piste met in de verte geen sneeuw te bekennen 😂
    Ga door met posten, we genieten van de verhalen.
  3. Megan:
    21 januari 2019
    Wat een leuke blog weer, ik geniet helemaal met je mee! Dikke kus XX
  4. Denis:
    21 januari 2019
    Oh en Kim...denk dat een puppy niet zo handig is in een huis met een hout kachel:)
    Verder weer genoten van je mooie blog verhaal, ook al spreken en appen we best vaak blijft dit altijd iets waar ik naar uit kijk...
    Dikke kus en knuffel van ons
  5. Dirk:
    21 januari 2019
    Wat ben jij actief, dat wordt thuis afkicken ! Gefeliciteerd met je prijs bij de fotowedstrijd. Blijf genieten.
  6. Opa en oma:
    21 januari 2019
    Lieve Kim, het lijkt en is een grote vakantie als ik lees wat je allemaal doet. Je was hier natuurlijk al onze beste snowboarder.
    Je bent wel heel goed bezig in het internationale team , dit is toch al je tweede prijs?
    Bijzonder dat je ook vakken hebt waar je geen toets voor krijgt, waarom niet eigenlijk?Dikke kus Opa en oma.
  7. Annie Mandemaker:
    21 januari 2019
    Wat weer leuk nieuws. Wij genieten van jou spannende verhalen. Liefs van ons.