Begin van het einde

17 juni 2019 - Kentville, Canada

Nog ongeveer 2 weken en dan ben ik weer terug in ons kikkerlandje. Hagelslag, kroketten, frikandellen, kaas en mijn fiets, ik kom er aan!! De tijd vliegt hier zo snel voorbij en dit weekend is het eerste rustige weekend dat ik heb gehad in de afgelopen weken. Er gebeurt zoveel dat ik mijn telefoon met alle foto's er bij moet pakken om te zien wat ik allemaal gedaan heb. Maar hier komt het dan...

Ik heb nog 2 dagen echt school en dan beginnen mijn exams. Ik heb een toets van wiskunde engels en oceans maar daar maak ik mij eerlijk gezegd niet zo druk over, ik probeer gewoon te genieten van de laatste weken en ach, ik heb toch al een diploma (ja pappa en mamma, ik doe nog steeds mijn best!) Met kunst heb ik een final project gedaan dus daar heb ik geen toets voor. Ook heb ik weer op de muur geschilderd dus ik word niet snel vergeten door iedereen op school! Engels hebben we Shakespeare afgerond (gelukkig!!) en we zijn nu gedichten aan het schrijven, beetje jammer maar ik doe mijn best.

Eind mei was apple blossom festival. Dan vieren ze hier dat de appelbomen in groei komen en dat de lente begint (eigenlijk is het gewoon een excuus om dronken te worden maar goed) We was kermis waar ik heen geweest ben en omdat Matt bij de radio werkt mocht ik in een optocht mee lopen. Ik moest appelsap aan kinderen uit delen en jeetje, dat is toch wel wat zwaarder dan dat het er uit ziet. Gelukkig was het erg mooi weer en heb ik een geweldig weekend gehad! Ook was er vuurwerk dus dat was wel heel erg gaaf allemaal!

Op school was er een sports banquet. Iedereen die een sport deed op school mocht komen en er werden prijzen uitgereikt. Ik kreeg (helaas) niet de prijs voor de beste hockey speler uit het team ;) maar ik kreeg een medaille dat ik als international student heb meegedaan aan school sporten, dat was ook erg leuk! We hadden ook nog een international day of fun met iedereen. We zouden gaan klimmen in een klimbos maar het regende zo hard dat we uiteindelijk zijn wezen zwemmen, ook niet verkeerd. Ook zijn we wezen karten en minigolven. Was echt een hele leuke dag!

Het weer is heel mooi aan het worden, kan al in korte broeken lopen de meeste dagen (21 graden voelt hier heel warm aan). Met 2 vriendinnen heb ik een wandeling gedaan die ik ook in de winter heb gedaan. Gelukkig was er nu geen ijs om over uit te glijden en het uitzicht was prachtig! Daarna ijs gegeten en er was in een andere plaats nog meer vuurwerk dus dat hebben we ook gezien! Na de wandeling ben ik wezen kamperen in geraldine haar tuin. Eerder kramperen want ik belande op de grond omdat het matras niet groot genoeg was! Ook geen slim idee om horror verhalen te vertellen voor te gaan kamperen maar het was wel heel erg gezellig.

Vorige week ben ik wezen raften met de internationale studenten. Het was tidal bore raften, dat betekent dat omdat het eb en vloed word er golven ontstaan. Daar vaar je dan overheen met een boot en dat is best heftig, koud door al het water maar vooral ontzettend leuk! We mochten ook modder sleeen, super grappig en vies!

Robbie heeft al het hele jaar drama les en vorige week was dan eindelijk zijn voorstelling, heel erg leuk gedaan en hij was ook nog eens heel erg goed. Ik heb daar ook een bekende ijshockey speler ontmoet dus dat was ook helemaal gaaf! Onze school had ook een voorstelling waar 2 van mijn vrienden in speelden. The Adams family, in een echt theater en het was zo ontzettend goed. Niet verwacht van een musical van de middelbare school maar het was ontzettend leuk!

Dit weekend hadden we een kampvuur op het strand en volgende week is mijn laatste school week! Die sluiten we af met prom en op de 26ste is graduation waar pappa en mamma komen kijken! Als het goed is word het live uitgezonden maar dat is voor jullie om 1 uur in de nacht maar als je het echt wilt kijken (http://www.nkec.ca is geloof ik de site waar het word uitgezonden wordt!)

Tot snel weer :)

1. Jolanda:
    17 juni 2019
    Hagelslag, kroketten, frikandellen, kaas en je fiets het staat allemaal klaar, maar ook wij, je vrienden en je familie zijn klaar om je weer te zien hoor!! Wij kijken er naar uit. Geniet van de laatste mooie dingen.
    Dikke kus
  2. Opa en oma:
    17 juni 2019
    Fijn om al die leuke verhalen te lezen en nog eens na te lezen, wat heerlijk dat je het zo fijn hebt gehad. wij kijken uit naar je verhalen thuis en nog een paar hele mooie dagen.
    Dikke kus, opa en oma
  3. Sandra:
    17 juni 2019
    Geniet van de laatste dagen en tot ziens in Almere😘
  4. Wendy:
    17 juni 2019
    In Canada grijpen ze echt iedere gelegenheid aan om een feestje te vieren. Als ik plannen heb om te emigreren, dan weet ik waar ik naar toe ga!
    Geniet van de laatste weken en laat een verpletterende indruk achter daar zodat ze ook jou nooit vergeten.
  5. Nicolette Lensen:
    17 juni 2019
    Je bent weer lekker ondernemend geweest! Ik denk dat je genoeg inspiratie hebt opgedaan om in het eerst volgende paasweekend ons een ''perfect Canadian day'' voor te schotelen ;-). Succes met je examens en geniet vooral van je afstuderen & prom. Is de graduation ceremonie met zo'n toga en mortar (mortel) board? Gaaf wel foto's laten maken .......stom stom je moeder is er komt helemaal goed ;-)
    Kus en tot snel!
  6. Annie Mandemaker:
    20 juni 2019
    Hoi Kim, bedankt voor al je leuke reisverhalen en mooie foto's. Je hebt een top tijd gehad in Canada.Succes met je studie,en geniet nog even van de laatste weken . Liefs van ons.