Februari?

9 februari 2019 - Kentville, Canada

Het eerste half jaar zit er alweer op. Heel gek gevoel, want ik heb het idee dat het gisteren september was! Ik heb al zoveel leuke dingen gedaan en zoveel leuke mensen mogen ontmoeten, echt niet te geloven! Dat het eerste half jaar er op zit betekent ook dat ik afscheid heb moeten nemen van iedereen die maar een semester bleef. We hadden een afscheidsfeestje georganiseerd en een taart gemaakt. Iedereen vond het super leuk maar het was nog te gek om te bevatten dat ze straks weg zouden zijn. Eind januari zat iedereen in het vliegtuig naar huis en werd het toch wel echt. Ook ik zou al over 5 maanden afscheid moeten nemen. Heel gek idee maar ik ben super blij dat ik nog 5 maanden heb want ik ben nog lang niet klaar hier. Gelukkig betekent het tweede semester ook dat er weer nieuwe internationale studenten komen. Ik heb de meisjes uit Frankrijk (PARIJS, goed vakantie adresje ;) en uit Japan al ontmoet, heel aardig zijn ze.

Omdat het tweede semester nu gestart is betekent dat ook dat ik nieuwe vakken heb. Ik heb nu kunst, oceanografie, Engels en Wiskunde. Tot nu toe erg leuk! Kunst is een kleine klas en de leraar gaat mij helpen om mijn portfolio nog beter te maken (hij zei neem maar mee dan kijk ik er naar en zijn reactie: 'amazing, some wonderful work in here!!!!!) Oceanografie is ook erg interessant, we hebben nog niet heel veel geleerd maar het lijkt nu al erg leuk. Aan het einde van het jaar gaan we ook een dagje naar de zee, dus dat alleen al is super leuk! Engels, nouja mijn leraar is een echte Engelse leraar. Praat snel en veel, heel veel, ik vind hem goed te verstaan dus dat komt wel goed. We zullen veel essays moeten schrijven en shortstory's. Hij probeert grapjes te maken die eigenlijk niet grappig zijn, maar goed, we lachen uit medeleven. Wiskunde, ik weet nog steeds niet of we in Nederland gewoon moeilijke wiskunde krijgen of dat het niveau hier gewoon heel laag is. Ik heb gekeken of ik het kon omwisselen voor een ander vak maar de enige opties waren Frans en dans, jullie kennen mij goed genoeg dat ik dan maar bij wiskunde blijf. Ik ben wel blij met dat we van vakken gewisseld zijn, ik zit nu met andere mensen in de klas dus dat is wel erg leuk!

Ik zit nu ondertussen ook officieel in het snowboard team. Ik heb tot nu toe 1 echte les gehad en dat ging heel goed! Het parcours is nog niet opgezet dus dat hebben we nog niet kunnen oefenen maar dat komt wel goed. Ik weet nog niet precies wanneer mijn races zijn maar dat komt ook wel goed. Ijshockey vind ik nog steeds geweldig. Het gaat steeds beter en ik heb zelfs al een paar kansen gehad om te scoren. De laatste wedstrijden hebben we gewonnen (8-1 en 6-0!!!). De laatste wedstrijd stond ik precies op de goede plek en op het juiste tijdstip, precies voor het doel. Er werd naar mij geschoten en precies toen ik wilde schieten duwde iemand mij van achter en belandde ik in het net, de puck net niet.... Nouja dat is ook een prestatie!

Op 2 februari was het Groundhog Day. Wij om 6 uur ons bed uit om naar een marmot te kijken die het weer zal voorpellen. Om 8 uur precies kwam hij uit zijn holletje en als hij buiten blijft zal de winter binnenkort afgelopen zijn. Als hij schrikt van zijn schaduw dan duurt de winter nog wel even. Laten we zeggen dat ik voorlopig nog in mijn truien rond loop hier. Daarna zijn we door het wildlife park gelopen, echte Elanden gezien en jeetje, die beesten zijn enorm, echt enorm. Het was verschrikkelijk koud maar die elanden waren toch wel erg gaaf! Daarna zijn we in Halifax naar het Discovery Centre gegaan (een soort Nemo) en dat was super leuk!

Ondertussen is het weer hier heel raar, de ene dag is het -15 en de volgende dag 6 graden. We hebben helaas nog niet zoveel sneeuw gehad als ik verwacht had want elke keer regent alles weg. Vandaag wel weer een snowday want er was freezing rain. Ik kijk uit naar wat meer sneeuw, of wat meer zon!

Heel veel liefs en ik zie jullie snel weer :) / :(

1. Denis:
    9 februari 2019
    Hoi Kim, weer een mooi verhaal, straks blijkt een jaar nog te kort?.
    Blijft bijzonder dat wiskunde van een laag nivo is, misschien kan je de leraar nog wat uitleggen. Trouwens leuk van de kunst leraar dat hij wil helpen met je port folio.

dikke kus pap
  2. Opa en oma:
    9 februari 2019
    Hi lieve Kim, wat fijn om weer zo'n uitgebreid verhaal te lezen maar ook om te lezen hoe geweldig je het naar je zin hebt. Ze kennen daar wel voor elk moment een uitstapje, gaan jullie dan met de familie of met je vriendinnen? Je hebt geluk dat je de school zo soepel kan volgen, des te meer tijd is er voor al die leuke dingen.
    Dikke knuffel Opa en Oma
  3. Wiecher:
    Hoi Kim,

Ik zou op zoek gaan naar een andere groundhog die een korte winter verwacht. We wachten met spanning op een goal met ijshockey dus veel success.
    Liefs,
    Wiecher & Melissa
  4. Remco:
    9 februari 2019
    Verklaart wel het nivo wanneer je door een Marmot het weer moet laten voorspellen. Misschien biedt het toch kansen, want bij ons is Piet Paulusma gestopt. Ik zou zeggen; vangen die Marmot (zonder schaduw). Liefs Remco
  5. Wendy:
    9 februari 2019
    Goh Kim, niet alleen een vakantieadres in Parijs, maar dus ook in Japan. En dat land staat hoog op je wensenlijst!
    Jammer dat je net niet hebt kunnen scoren met ijshockey, maar je geduld zal vast snel worden beloond.
    En wat leuk dat je kunst docent zo enthousiast was over je werk!

Dikke knuffel, Wendy