Vrolijk pasen!

20 april 2019 - Kentville, Canada

Het is al weer even geleden sinds mijn laatste blog en aangezien de zus van Matt te laat is voor onze paas lunch, dacht ik dan schrijf ik nu weer even een nieuwe blog!

Zoals jullie in de laatste blog hebben kunnen lezen hebben we een nieuwe puppy in ons huis, Pippa. Het gaat super goed met haar en ze is al helemaal gewend in huis. Wel heel veel werk en je moet de hele tijd opletten of ze niet iets raars doet maarja, ze is zo schatig dat het ook niet uit maakt wat ze doet. Ze heeft de bijnaam 'trouble' dus dat zegt genoeg!!

Het begint steeds mooier weer te worden, op een paar rare dagen na. Half april hadden we weer een heel pak sneeuw en zelfs een snowday, dat was wel even gek. Het ziet er naar uit dat er vanaf nu geen sneeuw meer komt en ik kan mijn t-shirts al weer aan! Na de koude winter ben ik helemaal klaar voor lekker weer.

Na alle drukke hockey maanden hebben we de afgelopen tijd een rustige tijd gehad. Leuke uitstapjes en thuis een beetje uitrusten van alles. In Halifax is een glow in the dark minigolf parcourse en daar zijn we heen gegaan, raad eens wie er gewonnen heeft... Kim!! Was heel erg leuk en toch wel wat gaver dan de minigolf die we altijd op paasweekend doen :).

Op school gaat als heel erg goed, mijn gemiddeldes zijn allemaal boven de 90 en ik hoef niet eens te leren. Geweldig hier, amper huiswerk, hoge cijfers en ik hoef niet eens middagen te blokken! Met kunst zijn we begonnen, en inmiddels klaar, met een groot project. We kregen de opdracht om een muurschildering te ontwerpen dat 'welcome' in alle talen van de internationale studenten zegt. Samen met een Spaans meisje heb ik een ontwerp gemaakt en dat won ook nog eens. Inmiddels is alles op de muur geschilderd en ik heb zoveel complimenten gekregen, heel erg tof! Het is het eerste wat iedereen ziet als ze binnen komen in school en het blijft daar voor een aantal jaar. Echt heel erg gaaf!

2 van mijn vriendinnen zitten in het cheerleading team en afgelopen week was er een wedstrijd op school. Het is niet het echte cheerleaden zoals je ziet in alle Amerikaanse films, dit is echt wedstrijden en niet bij football games. Alsnog heel gaaf om te zien!

Ook ben ik begonnen met kickbox lessen. Het is meer een fitness klas dus ik hoef geen echte wedstrijden te doen maar het is mega zwaar. Samen met een vriendin ga ik een aantal keer per week en het is ontzettend leuk, pas maar op iedereen! Het hockey seizoen is over, maar we hebben het nog wel op een leuke manier afgesloten. We zijn met zijn allen wezen paintballen. Ik was niet erg goed maar het was wel heel leuk. Heb overal blauwe plekken. Iemand raakte mij in mijn nek dus de volgende dag leek het net alsof ik een zuigzoen had, maar ik zweer, het was echt van een paintball!! Ook hebben we nog een speciaal dinner gehad met alle teams wat erg gezellig was. Jammer dat het seizoen over is maar ik heb een geweldige tijd gehad!

Vandaag heb ik net als met thanksgiving een heel groot dinner, kalkoen, ham, aardappelen, en (4!!) verschillende taarten. Gelukkig doe ik kickboksen want anders kom ik rollend naar huis!

Dan als laatste nog, vorige week kreeg ik te horen dat ik ben aangenomen voor forensisch onderzoek in Amsterdam! 70 werden toegelaten en van meer dan 500 aanmeldingen was ik nummer 64! Weet nog steeds niet of ik dat echt wil doen maar het is goed dat ik nu een keuze heb wat ik echt leuk vind!

Vrolijk pasen voor iedereen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    20 april 2019
    Hoi Kim,
    Leuk om je belevenissen weer te lezen. Je laat een onuitwisbare herinnering op de schoolmuur achter in Canada. Top dat je bent aangenomen in Amsterdam.Groetjes Ron en Sandra😘
  2. Wiecher:
    21 april 2019
    Hoi Kim,

Even held fine Pasen en van hart gefeliciteerd dat me bent aangenomen voor forensisch onderzoek. Geniet van de rest van je tijd in Canada, zo te horen is het een groot succes.
    Wiecher & Melissa
  3. Wendy:
    22 april 2019
    Weer veel ondernomen en heerlijk gegeten. Ik denk dat ik ook maar een jaartje naar Canada ga, want het klinkt allemaal erg goed.
    Wil je aan je gastouders vragen of ze ook wel vrouwen van 45 in huis nemen?
  4. Opa en oma:
    25 april 2019
    Hi lieve Kim, gelukkig had ik al een appje gestuurd dus weet je dat wij je leuke avonturen al gelezen hebben . Ook je foto's zijn heel leuk of gaaf, dat is geloof ik meer van deze tijd. Voor ons op naar koningsdag , vergeet je mooie oranje T-shirt niet aan te trekken.
    Ik sluit me bij Wendy aan als 75 ook nog mag en een heel jaar vind ik wel lang.
    Dikke kus Opa en Oma.
  5. Nicolette Lensen:
    27 april 2019
    Hi Kim, en dat noem jij een rustige periode ;-). Twas weer heerlijk om te lezen. en wat stoer dat je aan die muurschildering heb mogen werken. Je hebt je voetdruk gezet! Je hebt de schildering toch wel gesigneerd? De halve familie heeft Maxima op de korrel gehad dus hier heeft iedereen zijn koninklijke gezindheid weer getoond. Stuur je nog wel ff een selfie in het oranje oranje boven ;-) Lieve groetjes Nic
    Kuss