34 dagen...

26 mei 2019 - Kentville, Canada

De maand mei is voorbij gevlogen, zo ontzettend snel, niet normaal! Elke keer dat ik een blog schrijf moet ik terug kijken naar alle foto's die ik gemaakt heb want we doen veelte veel om alles te onthouden.

Op school gaat alles zijn gangetje, net klaar met Hamlet van Shakespeare in Engels. Begreep er weinig van maar wat extra slaap kon geen kwaad ;) We hebben veel vrije dagen de komende maand en nog maar 3 echte school weken voordat de examens beginnen. schiet al erg op! Het weer is niet echt mooi. Het regent heel veel en af en toe hebben we een mooie dag. Het voordeel van een koude winter is dat nu alles heel warm aanvoelt. 20 graden en iedereen loopt in korte broeken rond. Gisteren heb ik zelfs in de zee gezwommen en ben ik een beetje verbrand, oeps.

De drive in is geopend, wij op openings night daar heen om een film te kijken, bijna een uur gewacht, zeggen ze over de radio dat de projector kapot is. Helaas dus geen film kunnen zien maar dat komt een ander weekend wel, leuk geprobeerd!

Afgelopen tijd ook heel veel met vriendinnen afgesproken en blijven slapen. Heel gezellig allemaal. Met Geraldine en Camille volg ik ook kickbox lessen nu en ik vind het ontzettend leuk. Loop de hele week rond met spierpijn maar voelt goed om weer te sporten.

Afgelopen vrijdag zouden we met de internationale studenten naar Peggy's cove gaan. Als je Nova Scotia in typed in google, is dat ongeveer het eerste plaatje wat je ziet. Het is een bekende vuurtoren maar helaas... het regende zo hard dat de trip afgelast werd en we alleen naar een winkel centrum geweest zijn. Leuke dag gehad maar het was wel jammer dat we niet naar Peggy's cove zijn geweest. Komt een andere keer wel, ik kan hier niet weg gaan namelijk zonder dt gezien te hebben!

Gisteren was het super mooi weer, 20 graden maar warm genoeg voor een korte broek. Met Matt en een vriendin gingen we op de ocean floor lopen. Het was eb dus we konden heel ver lopen in de modder. Het was ontzettend mooi daar, vieze schoenen maar worth it! Ik had een nieuwe bikini gekocht in Halifax de dag ervoor dus samen met Heliose (uit Frankrijk) zijn we de zee in gerend en kopje onder gegaan! Dat was toch wel een beetje koud maar was wel weer een super ervaring!

Gisteren avond ben ik bij Geraldine blijven slapen, kampvuur met marshmallows, daar kan niemand nee tegen zeggen. De hele avond buiten gezeten, marshmallows geroosterd en een film gekeken. Paar muggenbulten rijker maar het was zo ontzetten leuk! Het voelt echt als een 10 maanden vakantie hier!! (niet om iemand jaloers te maken ofzo)

Ik heb nog maar 34 dagen in Canada maar er staan zoveel leuke dingen gepland. Binnenkort hebben we een international day of fun, waar we allemaal leuke activiteiten gaan doen (karten, minigolven, klimbos en nog meer!) ook gaan we raften, prom komt er aan en gelukkig word het weer ook steeds beter! Ik voel me al helemaal Canadees en ik wil nog helemaal niet naar huis! Nederlands ben ik al een beetje verleerd en ik denk in het Engels dus dat word wel weer even wennen als ik terug kom!

Ik hoop dat iedereen nog een leuke 34 dagen heeft voordat ik iedereen weer kom lastig vallen ;)

1. Mirelle:
    26 mei 2019
    Geniet nog heerlijk die 34 dagen daar klinkt echt geweldig! Tijd om nooit meer te vergeten! En zal je veel mooie herinneringen opleveren! Ik heb vorige week je kamer gezien die is echt fantastisch! Tot snel maar voor nu veel plezier!!!
  2. Opa en oma:
    27 mei 2019
    Klinkt zeker als alleen maar vakantie, dat wordt afzien thuis. Maar ook dat komt vast weer goed. Dikke Nederlandse kus van ons.
  3. Wiecher:
    27 mei 2019
    Veel plezier de laatste weken. Peggy's cove en de rest van Nova Scotia zijn de moeite waard, dus hopelijk kom je er nog (met mooi weer).
    Liefs,
    Wiecher & Melissa
  4. Wilma:
    28 mei 2019
    Dankjewel weer voor je mooie verhaal Kim, blijft leuk om zo met je mee te reizen 😊. Je gaat vast nog erg genieten de komende weken, want daar ben jij inmiddels heel goed in! Liefs!
  5. Sandra:
    29 mei 2019
    Geniet van de laatste maand👋👋
    Liefs Ron en Sandra
  6. Nicolette Lensen:
    30 mei 2019
    Hi lieverd, nog maar 34 dagen (en inmiddels zelfs minder ;-)). De tijd is inderdaad voorbij gevlogen. Ik snap dat je nog niet terug wilt naar het Hollandse leven. Voor ons zal het wel een belevenis zijn zo'n slecht Nederlands sprekend familielid met Canadese trekjes en gewoonten;-) Ik kijk er in elk geval naar uit. Ik zou zeggen haal het onderste nog maar even uit de kan. Wel zorgen dat je die examens haalt anders mis je straks nog het graduation feestje! Liefs Nicolette
  7. Annie Mandemaker:
    1 juni 2019
    Hoi Kim. Bedankt voor je reisverslag. Was weer heel leuk. Blijf nog genieten. Heel veel sukses met je examens. Liefs van ons. Henk en Annie