Take a gander!

18 december 2018 - Kentville, Canada

Take a gander? Dat is 1 van de gezegdes in Newfoundland en het betekent: check it out! Donderdag gaat de grote reis naar Newfoundland beginnen. We zullen eerst ongeveer 5 uur moeten rijden, dan gaan we op een boot en die brengt ons naar Newfoundland. We slapen op de boot en als we in de ochtend aankomen het nog eens 2 uur rijden. Voor kerst gaan we de ouders van Jenn bezoeken en ik kijk er ontzettend naar uit! Newfoundland is een eiland dat boven Nova Scotia ligt en het is er een stukje kouder. Geen probleem want dat betekend: gegarandeerd een witte kerst en misschien kunnen we daar zelfs wel skiën! We blijven een week en slapen in het huis van mijn gastmoeder haar ouders. We gaan in die week een paar familie leden opzoeken en dan samen kerst vieren. Grote kalkoen, ham, mastend patatoes en nog heel veel meer. Ik kreeg al te horen van Jenn 'mijn moeder geeft je eten zodra je het huis binnenkomt en ze zal je eten meegeven zodat je weg gaat'. Ook daar hebben ze weken koekjes gemaakt dus ik zal zeker niet omkomen van de honger.

Zondag is mijn verjaardag, eindelijk 18, auto rijden, legaal drinken en volwassen. Nouja dat was het geval als ik in Nederland was geweest. Hier is nog steeds niks legaal en ik word hier niet eens als volwassen beschouwd. Maar goed dat betekent niet dat het niet minder speciaal is. De moeder van Jenn heeft een worteltaart gemaakt voor mijn verjaardag, er zijn cadeautjes opgestuurd die ik dan mag openmaken en als het weer mee zit gaan we misschien zelfs barbecuen! Barbecuen in de winter? Jaazeker, hier in Canada kan alles! Ik ga er in ieder geval een leuke dag van maken!

De afgelopen weken zijn er niet heel veel speciale dingen gebeurd. Ik begin nu wel echt in een ritme te komen en al het nieuws is er een beetje van af. Ik doe nog steeds heel veel leuke dingen en ik vermaak mij heel goed hier. 2 weken geleden hebben we beneden kerst klaargemaakt. Nog een kerstboom, helaas ook nep maar wel heel goed versierd! Er liggen zelfs al cadeautjes onder!

Nog een paar ijshockey wedstrijden gezien en gespeeld. Helaas hebben we onze eigen wedstrijden verloren (1 gelijk gespeeld) maar ik merk wel dat het al zoveel beter gaat dan in het begin. Matt heeft weer een paar wedstrijden opgenomen dus die kan je kijken als je het leuk vind! (https://www.youtube.com/channel/UCm-RqwP7AoIZBDwyKPqy4Qw) Ik ben nummer 9!

Ook gebeuren hier natuurlijk minder leuke dingen. Vorige week heb ik een oorontsteking opgelopen. Is nu weer helemaal over maar dat soort dingen gebeuren ook. Ik hoefde niet naar de dokter maar een paar oordruppels erin en dat hielp erg goed!

Vorige week begon het ook weer steeds warmer te worden en was alle sneeuw weg. Gelukkig is het nu weer koud en ligt er een dik pak sneeuw :). De afgelopen 2 dagen had ik weer sneeuwdagen dus geen school voor mij! Zoals het er uitziet kunnen de bussen morgen weer rijden dus za ik weer naar school moeten.

Afgelopen zondag heb ik de ouders van Matt ontmoet. Laten we het er op houden dat het hele speciale mensen zijn. Hele lieve mensen maar heel vermoeiend. Ze wonen in Truro, zo'n 2 uur bij ons vandaan. Ik heb eindelijk bij Wendy's gegeten (een fastfoodketen), het stond heel goed aangeschreven en het was inderdaad stukken beter dat ik gewend was. ALs ik terug kom begin ik een petitie om Diary Queen en Wendy's naar Nederland te halen:).

Gisteren heb ik een gingerbread house versierd, best goed gelukt al zeg ik het zelf!

Iedereen is druk bezig om alles in te pakken en de laatste kerst cadeautjes in te pakken. En dan donderdag is het zover, de vakantie naar het kouden noorden kan beginnen!

1. Clifford:
    18 december 2018
    Wow! Ik schat dat je tonnnetje rond terugkomt in Nederland! Leuk dat je even op vakantie gaat op je “vakantie” bestemming! Zal wel erg koud zijn? Als je spuugt bevriest het meteen?
  2. Marjon:
    18 december 2018
    Hé Kim, leuk om weer te lezen hoe het met je gaat en wat je daar allemaal meemaakt. Leuk dat je naar Nemfoundland gaat. Heel veel plezier daar en alvast een hele fijne verjaardag. Liefs van ons
  3. Denis:
    18 december 2018
    Barbecuen op je verjaardag....dat is nog eens een verjaardagscadeau!!! We appen vast en zeker nog, maar alvast veel plezier lieve Kim in New Foundland, zal duimen voor je dat je kan skiën! En we gaan face timen op je verjaardag!! Dikke kus van ons.
  4. Wiecher:
    19 december 2018
    Newfoundland! Wat een leuk avontuur en dan ook nog een (Noord) Amerikaans kerstdiner. Eet smakelijk, veel plezier en natuurlijk een hele fijne verjaardag.
    Liefs, Wiecher & Melissa
  5. Opa en oma:
    19 december 2018
    Ha ,dat klinkt allemaal weer geweldig alleen jammer geen kroketten of frikandellen maar een barbecue in de sneeuw is weer eens wat anders en dan ook nog eens andere familie om je heen op je verjaardag. Kijken of je daar ook kunt snowboarden of doen ze dat niet?
    Heel veel plezier , wij denken aan je dikke kus opa en oma.
  6. Mirelle:
    19 december 2018
    Bijna 18 jaar mooie leeftijd inderdaad. Wel leuk om inderdaad naar een hele andere bestemming te gaan en leuk om die ouders te ontmoeten. Hoop dat je daar een leuke week hebt! Zaterdag gaan we naar de film wordt niet Fantastic Beast maar Aquaman we zullen zien. Gelukkig is je oorontsteking al weg! Veel plezier en geniet van je vakantie weekje.
  7. Sandra:
    19 december 2018
    Goede reis donderdag. Het wordt vast een gezellig weekje. Gelukkig is het hier niet zo koud, hoop voor jou dat je kan skiën. Fijne verjaardag
  8. Nicolette Lensen:
    23 december 2018
    Hallo mooie volwassen vrouw!
    Ik liep een beetje achter met je verhalen maar heb er vandaag (op je verjaardag dus) extra van genoten! Newfoundland staat op mijn bucketlist dus ik lees graag hoe je het daar hebt gehad. De natuur moet er prachtig zijn en uniek. Een winter BBQ is erg leuk en daar hoort voor natuurlijk Glühwein bij ( zou je nu in Nederland hebben mogen drinken ;-) Aan de andere kant mazzel, jij roept altijd dat glühwein stinkt.). Marshmallows schijnen het ook goed te doen bij een BBQ. Anyway hoop dat je een bijzondere dag hebt gehad op je verjaardag. Veel plezier met kerst (wordt zeker alleen op de avond van de 24ste gevierd of doen ze ook iets op de 25ste?)! Big hug & kisses
  9. Wiesje Bouma:
    25 december 2018
    He Kim, nog gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens oom Lucas en tante Annie. Zo te lezen heb je het daar goed naar je zin, heel leuk om te lezen.