Sinterklaas

6 december 2018 - Kentville, Canada

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan... Gisteren was sinterklaas en zelfs als je verstopt zit in Canada weet hij je te vinden. Op de zaterdagen voor 5 december mochten we onze schoen voor de openhaard zetten. We kregen onder andere chocolade letters en bitterkoekjes. Bitterkoekjes vielen niet bij iedereen in de smaak maar de chocolade letters en pepernoten waren een grote hit. Gister avond werd er op de deur geklopt en daar stond een zak met cadeautjes. Ik kreeg een warme muts, handschoenen en stroopwafels. Hij kwam nog een keer langs met chocoladeletters voor iedereen in huis! Sinterklaas is in Canada erg populair nu!! Tijdens mijn les food studies hebben we pepernoten gebakken en iedereen vond ze super lekker, erg leuk om dit soort dingen naar Canada te brengen!

Het begint hier ondertussen erg koud te worden en we hebben al veel sneeuw gehad. Met een muts, 3 truien, handschoenen en een deken hebben we een football wedstrijd gezien. Onze school speelde tegen een andere school in de finale om kampioen van nova scotia te worden en dat is gelukt, super leuk!

Ook staat onze kerstboom al sinds eind november en hebben we een kerstparade gezien. Erg gek want bij ons begint kerst pas echt na 5 december maar hier stonden haf november al kerstbomen op bij sommige mensen. Voor mij geen probleem :)

Al dat sneeuw draagt ook bij aan het kerstgevoel. Het voelde hier op een gegeven moment aan als -20, even slikken maar met genoeg warme kleren is het best te doen. Heb zelfs een sneeuw wandeling gemaakt in die kou!

Met school (alle internationale kinderen) zijn we naar Halifax geweest. Eerst hebben we gewinkeld in een winkelcemtrum, goed moment om alle kerstcadeautjes te kopen (tijdens black friday sale :)). Voor iedereen geslaagd! Na het winkelen zijn we naar een hockey wedstrijd van de Mooseheads geweest. In een arena met duizende mensen, super groot maar wel een mega ervaring. Ik zat eerste rang dus kon alles heel goed zien. Helaas verloor het team maar het was nog steeds een super ervaring!

Afgelopen week heb ik geholpen bij een organisatie om kinderen helpen te knutselen. Was leuk om te doen en ik heb zelf nog een kerstkrans gemaakt. Ook heb ik vast mijn kerst en verjaardags cadeautje gekocht, nieuwe schoenen en ze zijn geweldig!

De afgelopen twee wedstrijden hebben we helaas verloren maar ik merk wel dat het steeds beter gaat en elke keer krijg ik complimenten van de coach dus dat is erg leuk! UItgevonden dat er een ijshockey club in amsterdam zit dus wie weet wat ik volgend jaar ga doen!

Voor nu zijn we allemaal druk met voorbereiden voor kerst en ik kijk er erg naar uit om dat in New Foundland te vieren!

Heel veel liefs weer!

1. Mirelle:
    6 december 2018
    Beetje Nederlandse traditie bijbrengen leuk! Grappig dat iedereen nu ook Sinterklaas leuk vindt. Je pakt het ijshockey dan snel op! Wat voor schoenen heb je gekocht? Wij zitten nu een weekje in Spanje hier was Sinterklaas speelgoedknuffels aan het uitdelen aan kindjes ook erg leuk! Veel plezier nog daar dikke kussss
  2. Dirk:
    7 december 2018
    Nou jij vermaakt je wel daar in Canada, wat een verhalen. Je gaat het straks nog saai vinden in Nederland! Geniet er maar van. Rijden ondanks de sneeuw de schoolbussen nog beetje ? Groetjes tante Tony en oom Dirk.
  3. Annie Mandemaker:
    7 december 2018
    Ho, Kim. Leuk je belevenissen weer te lezen. Veel mooie dingen doen. Echt winter daar. Dik pak sneeuw lekkere vrieskou. Binnen genieten van heerlijke dingen met de feestdagen. Heel veel plezier. Gr. oom Henk tante Annie.
  4. Opa en oma:
    7 december 2018
    Lieve Kim, wij hebben ook weer genoten van je belevenissen. leuk al die sneeuw en nu kan alles kennelijk weer gewoon rijden want jullie maken leuke uitstapjes. Gaan jullie vliegen naar New Foundland en is het daar nog kouder? Hier hebben wij nu een beetje miezerig weer en de kerstbomen en versiering rukken ook op.Dikke knuffel Opa en Oma.
  5. Wendy:
    7 december 2018
    Wat een ontzettend lieve Sint. Wel zielig voor Americo dat hij dat hele stuk naar Canada moest 😉
    Leuk dat je op deze manier de mensen daar een stukje van jouw cultuur kan overbrengen. Die muts en handschoenen kwamen dus heel goed van pas.
    Voor jou dus wel een witte kerst daar, hoe leuk is dat! Liefs, Wendy
  6. Remco:
    8 december 2018
    Lekker bezig Kim. Neem je ze voor de zekerheid meteen even mee in de Pietendiscussie. Hebben ze die alvast gehad. Heet dat team nu echt de Mooseheads? Hopen dat dit in Nederland niet wordt overgenomen wat dan kom je in het Amsterdamse team Haringkoppen. Lekker afschrikwekkend.
    Had je een beetje rekening gehouden met de kou en al je thermokleding meegenomen? Blijft in Canada alles gewoon draaien, aangezien het in Nederland meteen paniek is wanneer er 2 cm sneeuw valt.
    Zoals ik het tot nu toe lees een hele goede keus en een ‘life time experience’.
    Knuffel van Remco