Let it snow!

16 november 2018 - Kentville, Canada

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste update... maar hier ben ik dan weer! Met weer een heleboel leuke dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan!

Ik zal nog even beginnen met trick or treating. Op 31 oktober was het dus Halloween en samen met alle internationale meisjes zijn we langs de deuren gegaan om snoep op te halen. Super leuke ervaring en ik heb zoveel snoep opgehaald dat ik het komende jaar genoeg heb. Mensen geven hier veel weg, allemaal een hand vol snoep, Snickers, zakjes chips en ik kreeg zelfs een blikje Fanta. Heel anders dan ik gewend was tijdens Sint maarten.

Op 1 november werd alles meteen kerst, alle Halloween decoratie ging weg en kerstlichtjes kwamen in de plaatst. Wij hebben dat nog niet gedaan maar er zijn al genoeg huizen met kerst versiering. Ook kreeg ik te horen dat ik student van de maand ben geworden met travel Active (mijn organisatie), je moest een foto plaatsen met een leuke herinnering en vertellen waarom jij het verdiende on student van de maand the worden, en... ik won. Ik krijg een pakketje opgestuurd met wat Nederlandse spullen er in! Nog niet gehad (dus als jullie dit lezen.. kunnen jullie proberen mijn fiets op te sturen want die mis ik heel erg ;)) maar wel super leuk natuurlijk!

Verder ben ik met vriendinnen naar de film a star is Born geweest. Een super mooie film was dat, niet iedereen was het met mij eens maar ik vond het geweldig. En het belangrijkste, ik. heb een leuke avond gehad! Ook ben ik met Geraldine (vriendin uit Duitsland) naar Halifax gegaan. Deze keer scheen de zon en was er geen mist dus ik heb eindelijk wat van de stad kunnen zien! We hebben rond gelopen, foto's gemaakt, wat gewinkeld en een super leuke dag gehad!

Nog 2 wedstrijden gehad beide gewonnen! Onze 2de wedstrijd was tegen Barrington, 5-0 gewonnen en onze 3de wedstrijd was tegen Yarmouth, 8-3 gewonnen! In totaal staan we eerste in onze league dus dat is wel heel erg leuk (hier kan je alle uitslag zien als je het leuk vind: http://valley.goalline.ca/standings.php?league_id=13691). Ook heb ik 'geholpen' met een goal scoren en ik vind het nog steeds super leuk om te doen!

Ik heb ook eindelijk weer gefietst! En wat heb ik dat gemist! Samen met 2 vriendinnen ben ik een rondje gaan fietsen. De fiets was te klein, heel heuvel achtig en mijn versnellingen deden het niet maar het was geweldig om weer te fietsen! Dat is iets wat ik hier wel echt mis, alles is zo ver uit elkaar dat je over al de auto nodig voor hebt.

Op 11 november was het Remembrance Day, de dag waarop ze in Canada alle slachtoffers van de 1ste en 2de wereldoorlog herdenken. Op school hadden we een ceremonie en dat was allemaal erg indrukwekkend. Helaas is 1 van onze hondjes op deze dag ook overleden. We hebben er nu nog maar 1, heel zielig en iedereen was super verdrietig. Deze week was de verjaardag van het andere hondje en we hebben haar extra verwend!

Nog meer hockey nieuws.. In een plaats hier vlakbij is een grote universiteit (Acadia) en Matt had gratis kaartjes voor de hockey wedstrijd dus daar zijn we heen geweest. Alles was super groot, veel mensen en een goede wedstrijd voor ons, want Acadia won! Dan heb ik ook nog een basketbal wedstrijd gezien (Chloé, een meisje uit België speelt in het team), ik heb besloten dat basketbal niet mijn favoriete sport is maar nu kan ik dat ook van mijn lijstje afstrepen! Nog maar een paar sporten te gaan en dan heb ik ze allemaal gehad!

Op Robbies school werd een foto avond georganiseerd om geld in te zamelen, dus we hebben nu (erg goed gelukte) familie foto's!

Gisteren de hele avond bezig geweest om cupcakes (zijn heel goed gelukt, al zeg ik het zelf) te maken voor een bake sale van ons hockey team. We hebben geld nodig om nieuwe shirts te kopen (dus als jullie je allerliefste Kim willen sponsoren.. laat maar weten!!!). Worden we vandaag wakker met een pak sneeuw en hebben we een snow day. Dat betekent dat het te gevaarlijk is voor de bussen om alle leerlingen naar school te brengen en we dus een dag vrij hebben. geen bake sale en helaas ook geen wedstrijd vandaag. Wel een lekker dagje vrij en een perfecte dag voor kerstfilms, warme chocolade melk en dan ook maar cupcakes!

Let it snow, Let it snow, Let it snow!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    16 november 2018
    Hoi Kim,
    Wat heb je alweer veel beleefd.
    We hebben weer genoten van je verhaal.😘Ron en Sandra
  2. Remco:
    16 november 2018
    Hoi Kim, wat schrijf je toch leuke verhalen. Ik kan mij helemaal indenken hoe het is in Canada. Heb je nu alle cup cakes zelf moeten opeten?
    Kan je niet een tweedehands fiets kopen en straks weer verkopen?

Dikke kus van Remco
  3. Kitty:
    17 november 2018
    Je bent goed bezig Kim!! Leuk hoor wT je allemaal doet en meemaakt!! Is er überhaupt ook nog iets niet leuk😉😂!!
    Veel plezier daar👍🏻
  4. Nicolette Lensen:
    18 november 2018
    Hi Kim, klinkt weer allemaal geweldig!
    Ik heb toestemming van Sinterklaas om je voor 30 Canadese dollars (€20,-) te sponsoren. App je anders even je bankrekeningnummer dan zal ik het overmaken.
    Ik heb ook nog een uitdaging voor je, zie :
    Je gastmoeder wil je vast wel helpen!!
    Veel succes en ik wil een foto zien als het gelukt is.
    Dikke kus, Nicolette
  5. Opa en oma:
    19 november 2018
    Geweldig om je enthousiaste verslag weer te lezen. Hoe duur zijn de cupcakes als we willen sponsoren, want die zien er wel heel lekker uit. Dan verwachten we natuurlijk dat je ze voor ons maakt als je weer terug bent.Liefs en dikke knuffel van ons.