MIjn eerste week!

8 september 2018 - Kentville, Canada

Hallo allemaal,

Mijn aller eerste week zit er op en wat heb ik het toch naar mijn zin! Mijn gezin is super aardig en mijn school (NKEC) is leuk. Dinsdag moest ik voor het eerst naar school om mijn vakken te kiezen. Per semester mag je 4 vakken kiezen en die heb je elke dag. In het eerste semester heb ik de vakken, food studies (je leert hoe je moet koken en veilig om gaat met eten), sociologie, psychologie en global politics (politiek over de hele wereld). In mijn 2de semester zal ik de vakken, oceanografie, Engels, kunst en wiskunde volgen. Ik zit in het laatste jaar (grade 12) dus ik mag dit jaar 'afstuderen' en naar prom gaan!

Mijn eerste officiële dagen zitten er op en ik kan nu zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb op school. De vakken zijn leuk, heel anders dan ik gewend was in Nederland maar zeker heel erg interessant. Ik heb veel contact met alle internationale studenten op mijn school en dat is erg gezellig. Langzaamaan begin ik ook steeds meer contact te krijgen met de Canadese studenten. Gisteren was het fotodag op school, foto's voor het jaarboek. Iedereen was gek verkleed en het was super leuk om te zien. Kortom ik heb het erg naar mijn zin op school.

Elke ochtend worden we opgehaald met een echte gele schoolbus. Super leuk om dat een keer te doen. Op school zelf is een grote cafeteria en iedereen heeft een kluisje met een ingewikkeld slot. Ik denk dat ik wel 20 keer heb moeten proberen voordat ik hem open kreeg. Als onze school sport gaan we onder de naam 'titans'. Overal hangen posters met go titans! Super leuk is het, een echte 'Amerikaanse' school.

Dit weekend gaan we fruit plukken en naar onze eerste American football game. Ook gaan we naar een tweedehands winkel, want volgende week is het spirit day op school. Elke dag van de week moet je, je kleden in een thema (maandag: 70's dinsdag: twinday enz).

Dat was mijn update voor vandaag, want ja ook ik heb al weer huiswerk gekregen wat ik moet maken!

Heel veel liefs vanuit Canada

1. Mirelle:
    8 september 2018
    klinkt inderdaad echt goed!!! Leuk dat je zo makkelijk contact hebt met de andere studenten. De vakken klinken inderdaad anders dan hier maar wel heel leuk! Jammer dat ze daar ook huiswerk kennen 😂😂😂 kussss Mirelle
  2. Kitty:
    8 september 2018
    Wat klink je enorm positief! Ik krijg gewoon zin om mee te doen😉!!!
  3. Wiecher:
    8 september 2018
    Klinkt hartstikke leuk. Veel plezier op de football wedstrijd. Hebben ze ook ook basketball team? Is ook leuk om mee te maken. Go Titans!
  4. Opa en oma:
    8 september 2018
    Dat Komt goed uit die kooklessen,daar gaan we veel plezier aan beleven. wat leuk al die bijzondere lessen. Liefs
  5. Clifford:
    8 september 2018
    Leuk berichtje weer! You go girl!
  6. Wendy:
    9 september 2018
    Wat ben je heerlijk enthousiast over alles. Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor. Dit had ik op jouw leeftijd nooit aangedurfd terwijl het natuurlijk een fantastische ervaring is. Liefs, Wendy
  7. Annie Mandemaker:
    9 september 2018
    Wat heerlijk positief. En wat een nieuwe ervaringen. Het is puur genieten. Wij genieten mee. Liefs van ons.
  8. Stefanie:
    9 september 2018
    Wat leuk om te lezen, Kim! Heel veel plezier! :-)
  9. Nicolette Lensen:
    15 september 2018
    Hi Lieve Kim, ik was even uit de lucht want was afgelopen weekend in Valencia. Ook leuk maar peanuts in vergelijking met jouw ervaringen! Wat voor fruit heb je geplukt? En waar was dat dan? Plaats je ook nog wat foto's van je outfits van de afgelopen week? Leuk!!!
    Liefs Nic