Daar zijn we dan!

3 september 2018 - Kentville, Canada

Eindelijk ben ik dan in Canada! Na een lastig afscheid op Schiphol zijn we met alle kinderen in het vliegtuig gestapt. Een lange reis was het maar het was gezellig dus geen enkel probleem.

Op het vliegveld van Toronto heb ik mijn eerste Tim Hortons (de bekendste koffiezaak van Canada) gehad, dan wel geen koffie maar een tosti met kaas. De laatste vlucht naar Nova Scotia was begonnen, super zenuwachtig om mijn gastgezin te ontmoeten maar ik had er super veel zin in.

Eenmaal aangekomen stonden ze met zijn allen met een poster klaar: welcome Kim. Super lief en ik kreeg meteen van iedereen een knuffel. Een erg warm welkom en ik voelde mij meteen op mijn gemak. Aangekomen in het huis werd ik ook ontvangen door de honden met een hoop geblaf. Het is wel een mooi huis, eigen kamer, mooie tuin en een leuke wijk.

We zijn vroeg naar bed gegaan want iedereen had een lange dag achter de rug. De volgende ochtend konden we uitslapen en hadden we een lekker ontbijt, pannenkoeken met maple syrup. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan, toch iets kouder dan verwacht. Er stond veel wind en het water was erg koud. Desondanks hadden we het wel erg gezellig.

Thuis hebben we avond gegeten, nog wat gepraat over onze nieuwe school en zijn daarna weer naar bed gegaan.

Ik ben vandaag mijn dag begonnen met een ronde hardlopen (jaa mamma je hoort het goed!). Verder zullen we straks een rondje gaan rijden om de omgeving wat te leren kennen.

Morgen ga ik voor het eerst naar school om alles in orde te maken en woensdag is mijn aller eerste schooldag. Super spannend maar wel ontzettend veel zin in!

1. Mirelle:
    3 september 2018
    O wat een uitgebreid leuk verslag daar zijn wij heel blij mee.dikke kus opa en oma.
  2. Wendy:
    3 september 2018
    Leuk om te lezen en wat een fijn, warm welkom. Veel suc6 woensdag op je eerste echte schooldag!
  3. Wilma:
    3 september 2018
    Ik beleef je avontuur helemaal mee zo, leuk Kim!
  4. Jolanda:
    3 september 2018
    Kim....ik weet niet wat ik lees....hardgelopen op je eerste dag....toch niet samen met je gastmamma????
    Nee hoor meis ik ben super blij voor je dat het zo goed gaat en dat je ons zo lekker op de hoogte houdt. Geniet lekker. En super veel succes en plezier op school..ben zo benieuwd.
    Hele dikke knuffel van ons
  5. Denis:
    3 september 2018
    super leuk, neem je zo'n hondje voor me mee :)
    xxx fleur
  6. Annie Mandemaker:
    3 september 2018
    Wat een warm onthaal Kim. Super. Voor woensdag alvast een fijne schooldag.
  7. Daniëlle:
    3 september 2018
    Wat super leuk allemaal! En wat fijn dat alles zo goed is gegaan. Heel veel plezier en succes van de week op school.
  8. Nicolette Lensen:
    3 september 2018
    Kim, wat een heerlijk verhaal weer. En ondanks dat het weer een beetje kouder was, een zeer warme start! Hopelijk kun je ons straks een net zo'n positief verhaal vertellen over je kennismaking met de school. Hoe gaat het met je Engels, lukt dat goed? Liefs Nic
  9. Denis:
    3 september 2018
    Heel veel plezier op je eerste schooldag
    komt dit berichtje vanaf de nieuwe computer?
    xxx pap
  10. Ingrid:
    4 september 2018
    Wat leuk Kim! Heel veel plezier op je nieuwe school😘
  11. Dirk:
    8 september 2018
    Hoi Kim, leuk om je belevenissen steeds te lezen. Fijn dat je zo enthousiast bent en dat de school zo goed bevalt. Succes met je kledingkeuze voor de themaweek. Groetjes uit een zonnig Italie. Tante Tony en oom Dirk.