MONTREAL&OTTAWA

23 maart 2019 - Kentville, Canada

Ik ben net 2 dagen terug van mijn trip naar Montreal en Ottawa en wat was het geweldig! Vorige week zondag onderweg naar Halifax om vanuit daar in het vliegtuig te stappen. We waren met een groep van 50 internationale studenten van over uit Nova Scotia. We werden verdeeld in groepen van 10 zodat ze ons makkelijker in de gaten konden houden dat er niet iemand achterbleef. Op het vliegveld had ik al meteen een aantal leuke nieuwe meisjes leren kennen dus dat was erg leuk! De vlucht was ongeveer 2 uur dus dat viel ook wel mee. Aangekomen in Ottawa werden we meteen met de bus naar ons hotel gebracht en hadden we daarna ons avond eten. De volgende dag hadden we een tour door Ottawa. Met de bus overal heen gereden en alle hoogte punten bekeken. Veel politieke gebouwen en het bleek dat Justin Trudeau ook in Ottawa was, we hadden hem net misgelopen maar goed, dat was wel bijzonder. In de avond aten we bij 'fatboys', super lekkere spareribs en patat! Ze hadden ook een dj gehuurd voor ons dus dat was een hele geslaagde avond!

Vroeg naar bed want elke ochtend werden we rond 6 uur wakker gemaakt!!! De volgende dag reden we met de bus naar Montreal. Onderweg stopten we op een plaats waar we sneeuwschoen gingen lopen en hondensleeën. Beide had ik al eens gedaan maar het was nog steeds een super ervaring. Met de sneeuwschoen zijn we een berg opgelopen (grote klim, of mijn conditie is gewoon weg) waar we heel mooi uitzicht hadden. Daarna hadden we lunch en gingen we hondensleeën. Ik mocht deze keer staan en de honden sturen, het was heel heel gaaf en de honden waren super lief. Daarna zijn we verder gereden naar Montreal en hadden we nog wat tijd om rond te lopen daar.

Woensdag hadden we een tour door Montreal. Ook deze keer met de bus naar allemaal bekende plekken gereden. Op uitkijk punten foto's gemaakt en allemaal gebouwen bezocht. De Notre dame, een hele mooie kerk! Montreal is echt een hele mooie stad, jammer dat ze daar frans spreken maar het was een geweldige stad! In de avond zijn we naar sucker shack gegaan, een Maple syrup farm. We hadden pannenkoeken met vers Maple syrup en dat was zo lekker! Na het avond eten hebben we zelf Maple taffys gemaakt. Je giet warm Maple syrup op sneeuw en dat met een ijsstokje rol je het op als een lolly. Het was heel zoet maar echt Canadees!

Donderdag en de laatste echte dag hadden we een underground tour van Montreal. Het klinkt veel interessanter dan het was, laten we het er maar op houden dat zelfs de begeleiders het niet heel interessant vonden. Na de 'leuke' tour zijn we een gebouw ingegaan en naar de 46ste verdieping gegaan waar we super uitzicht over heel Montreal hadden! Daarna hadden we tijd om naar een mall te gaan en wat te shoppen, iets te veel geld uitgeven maar goed, ik kom voorlopig niet terug in Montreal dus achja. En dan het hoogte punt van de hele trip: na het winkelen zijn we naar een ijshockey wedstrijd geweest! Een nhl (national hockey league) wedstrijd tussen Montreal en de New York Islanders. Ik had voor kerst een jersey van Montreal gekregen dus dat was super gaaf. Er waren zon 20.000 mensen en het was geweldig! Super groot en heel erg gaaf, Montreal won met 4-0 dus dat was ook heel erg geweldig. Echt een super ervaring!

Vrijdag moesten we om 4 uur op om weer terug te vliegen naar Halifax. Heel jammer om van iedereen afscheid te nemen maar het was een super week!

Voor de trip hadden we nog een ski trip met de internationale studenten, de laatste want ondertussen in al het sneeuw weg en word het steeds wat warmer. Ik voel me al echt Canadees want 5 graden voelt heel warm na de koude winter! Ook nog een basketbal wedstrijd in Halifax gezien en de laatste hockey wedstrijd van de Wildcats.

Dan nog meer leuk nieuws: vanochtend werk ik wakker en Jenn en Matt hadden een 'verassing', ze moesten nog even wat ophalen ervoor, kwamen ze thuis met een tas, zetten ze de tas neer, komt er een puppy uitgekropen! We hebben een nieuw familie lid, Pippa, zo super lief!!

Het was een geweldige week en ik kan niet geloven dat ik nog maar 98 dagen hier heb, de tijd gaat zo snel!

1. Wiecher:
    24 maart 2019
    Je hebt het hartstikke druk, ik hoop dat er nog genoeg tijd overblijf om te studeren😀. Het zijn twee leuke steden en zo te horen heb je er veel van gezien.

Liefs,

Wiecher & Melissa
  2. Nicolette Lensen:
    24 maart 2019
    Hi lieve Kim,
    Wat een belevenissen weer! Moet super leuk zijn om elke keer weer nieuwe mensen te ontmoeten en dingen met elkaar te ondernemen. Je foto's geven iedere keer een mooie weergave van hoe het was. Ik hoop dat je deze reisblog ook nog 98 dagen gaat volhouden want zo kunnen wij een beetje met jou meegenieten.
    Liefs Nicolette