GOAL!!

3 maart 2019 - Kentville, Canada

Ondertussen is het al weer maart. Ik ben nu al 6 maanden en over 4 maanden is dit grote avontuur al weer voorbij, een heel gek idee want ik wil nog helemaal niet naar huis! Het is hier zo ontzettend leuk en ik doe hier zoveel leuke dingen. Maar we gaan nog lang niet denken aan mijn terug reis want ik heb nog 4 hele maanden om allemaal geweldige dingen te doen en die ga ik ook zeker goed gebruiken! Februari is zo snel voorbij gevlogen dat ik even moest nadenken wat ik ook al weer allemaal had gedaan.

Het is wel een beetje gek dat een aantal vriendinnen naar huis gegaan zijn, gelukkig zijn er andere hele aardige meisjes bijgekomen. Daar hebben we het heel gezellig mee! Mijn nieuwe vakken zijn ook leuk! Wiskunde, nouja ik heb nog steeds het gevoel dat ik eerste klas wiskunde heb maar goed, niet zoveel leren voor wiskunde is ook wel leuk. Engels gaat heel goed, we schrijven veel verhalen en ik blijk best goed te zijn, de leraar heeft elke keer heel goed commentaar. Oceans is heel erg interessant maar moet ik wel voor leren, even weer wennen want dat heb ik 6 maanden lang niet hoeven doen ;). Kunst is ook heel leuk. We zijn nu bezig met een project waar we de binnenkomst hal gaan schilderen. We gaan 'welkom' in allemaal verschillende talen langs de trappen schilderen. Heel erg leuk dat er straks iets in school komt wat ik heb geschilderd!

Op Valentijnsdag heb ik Geraldine mee naar erom gevraagd. Ik had een bos chocolade rozen gezocht en op een poster de tekst " wooden shoe Think it would be nice to go to erom with me?" geschreven en ik had er een sleutelhanger van klompjes bij gedaan. Ze zei ja! Prom is pas 21 juni maarja, beter te vroeg er bij zijn dan te laat!

Nog meer leuk nieuws: ik ga in onze maart vakantie naar Montreal en Ottawa! De Canadese internationale studenten organisatie organiseert elk jaar een trip, de eerste 50 die zich aanmelden mogen mee en ik zit daar bij! Op 17 maart vlieg in naar Ottawa en na twee/drie dagen reizen we door naar Montreal. We gaan allemaal leuke dingen doen zoals sneeuwschoen wandelen, honden sleeen, een echte nhl game (de hoogste league in hockey). We zullen een wedstrijd van Montreal tegen New York zien, super super gaaf! Ik kreeg met kerst een jersey van Montreal dus die kan ik nu goed gebruiken!

Februari was ook een goede sport maand. Ik heb maandag mijn eerste snowboard race gehad en donderdag heb ik mijzelf gekwalificeerd voor de provincials, die maandag zullen plaats vinden. Dan ga ik racen tegen alles meisjes van heel Nova Scocia. Super spannend maar ik heb er wel heel veel zin in. Het is een groot gebeuren, ik heb zelfs gehoord dat het live op tv word uitgezonden wordt! Als ik hoor waar en wanneer zal ik het laten weten! Ook hockey deden we erg goed. We zijn derde geworden van onze regio en maandag hebben we nog een wedstrijd, als we die winnen gaan we daar ook mee naar de provincials! Ter vergelijking, vorig jaar had ons team 1 wedstrijd in totaal gewonnen en dit jaar zijn we gewoon 3de geworden! Dit weekend hadden we een toernooi voor die derde plaats en ik heb GESCOORD! Mijn aller eerste goal en ik ben zelfs de eerste internationale student die een goal heeft gescoord! In diezelfde wedstrijd heb ik ook nog mijn 2de doelpunt gescoord! Super trots en het hele team was zo blij voor mij. Ik kan het hockey seizoen voldaan afsluiten. Deze week zijn de softbal try outs en ik hoop in het team te komen, lijkt mij super leuk!

Het weer wordt al iets beter, het is nog steeds koud en er ligt sneeuw maar afgelopen week voelde het aan als -27, en ik kan je vertellen, dat is toch wel erg koud!

1. Denis:
    3 maart 2019
    Geniet van de laatste 4 maanden , want daarna begint het echte leven weer:)
    XXXPap
  2. Sandra:
    3 maart 2019
    Ze zullen je niet gauw vergeten in Canada; je “ handtekening” op school, gescoord in het hockey team. Leuk weer te lezen wat je allemaal weer hebt gedaan. Xx Ron en sandra
  3. Dirk:
    4 maart 2019
    Kim wat een enthousiaste verhalen elke keer, Canada is voor jou een fantastische ervaring. Leuk dat je er zo van geniet. Elke keer blijkt maar weer wat een sporttalent jij hebt. Dat krijg je met die sportieve ouders. Nog veel plezier, groetjes tante Tony en oom Dirk.
  4. Wilma:
    4 maart 2019
    Superleuk om je avonturen weer te lezen Kim! En ik kan me voorstellen dat je nog graag even blijft!
  5. Opa en oma:
    4 maart 2019
    Als je verhalen bij Engels net zo leuk zijn als deze verhalen kunnen wij ons voorstellen dat de leraar er blij mee is. Je zorgt er toch wel voor dat de Nederlandse vlag goed zichtbaar is op de trap, want je maakt daar vast indruk. Op naar de volgende 4 maanden. Dikke knuffel , Opa en Oma.