Bijna zover!

17 augustus 2018 - Almere, Nederland

Hoi allemaal!

Welkom op mijn aller eerste blog over Canada. Over 2 weken is het eindelijk dan zover, ik vertrek voor 10 maanden naar Canada om daar een jaar naar highschool te gaan. Super spannend natuurlijk maar wat heb ik er o zoveel zin in!

Vorig jaar heb ik mij al aangemeld voor dit grote avontuur en een heleboel ingevulde papieren, geregel, mailtjes en telefoongesprekken later is eindelijk alles geregeld. Ook heb ik tussendoor mijn havodiploma gehaald dus ik ben helemaal klaar voor vertrek. Mijn vlucht is geboekt, er is een super lief gastgezin voor mij gevonden en ik heb plekje op school. Laat het allemaal maar beginnen!

Op 1 september zal ik naar Canada vliegen samen met 14 andere kinderen (die ook via travel active 5 of 10 maanden naar Canada gaan) naar Halifax. Halifax is de hoofdstad van het schiereiland Nova Scotia. Ik kom terecht in een gastgezin, moeder Jennifer, vader Matthew, zoontje Robbie en gastzusje Letizia uit Italië. De komende 10 maanden zal ik in het plaatsje Kentvill wonen met mijn gastgezin.

Ik zal op het Northeast Kings Education Centre (NKEC) naar school gaan. Vanaf ons huis is dat ongeveer 20 minuten met de schoolbus. Ik zal terecht komen in grade 11 of 12, dat betekent het een na laatste of laatste school jaar. De school heeft een groot aanbod aan vakken waar ik uit mag kiezen, van oceanografie tot rechten. Ook kan ik meedoen aan een heleboel sporten en kan ik lid worden van verschillende clubs. Cheerleaden, ijshocky, de schoolband, schaken, boogschieten, alles kan.. Mijn plan is om te gaan ijshockeyen! Jennifer en Matthew hebben al schaatsen en een stick gekocht voor mij, dus dat moet helemaal goed komen!

Het wordt nu aftellen, nog 15 dagen en dan vertrek ik naar Canada. Het wordt nu tijd om mijn koffer in te gaan pakken en iedereen gedag te gaan zeggen. De allerlaatste dingen regelen, nog een pak hagelslag en een kaasschaaf kopen en ik ben er helemaal klaar voor!

CANADA HERE I COME!

1. Ruby:
    17 augustus 2018
    Super leuk Kim. Wij gaan je zeker volgen. Gr Bas, Ruby, Jelle en Daan
  2. Clifford:
    17 augustus 2018
    Wow! En je kan nog leuk schrijvem ook!
  3. Opa en oma:
    18 augustus 2018
    Wij hopen op net zulke leuke berichten als dit enthousiaste en dat gaat vast lukken.
  4. Nicolette Lensen:
    19 augustus 2018
    Kim, wat gaaf dit! Super mooi gemaakt!
    Kijk er naar uit om zo met je mee te kunnen genieten.
    kusss