Van ijshockey tot thanksgiving

6 oktober 2018 - Kentville, Canada

Alweer een tijdje geleden dat ik de laatste update geplaatst heb! Alles begint nu langzaam een beetje op zijn plaats te vallen en ik begin een routine te ontwikkelen. Ik ben hier ook al meer dan een maand!

Mijn eerste ijshockey wedstrijd was geweldig. In de eerste 3 minuten vloog er iemand door het glas (dat hoort niet te gebeuren normaal natuurlijk, maar was wel een hele gebeurtenis). Matt ( mijn host vader) is de omroeper voor het team The Wildcats. Ik begin de regels steeds meer te begrijpen, dus dat moet wel goed komen. Nu donderdag heb ik mijn eerste ijshockey training op het ijs. Ik heb het team al ontmoet toen we landtraining hadden afgelopen week en iedereen lijkt erg aardig. Ik heb mijn helm gekocht en deze week gaan we de laatste spullen kopen die ik nog nodig heb, je wordt namelijk goed ingepakt en alles wordt goed beschermd.

Ook hebben we Matt zijn verjaardag gevierd! Met een mega lekkere pindakaas chocolade taart. Heel lekker en gezellig!

Verder ben ik nog een keer naar de zee geweest. 1 van de meisjes haar gastouders hebben een vakantie huisje aan de zee en daar zijn we en avond heen gegaan. Helaas was er slecht weer dus het was te koud om een lange tijd buiten te zitten maar we hebben ons erg vermaakt.

Vorige week zaterdag zijn we naar het scarecrow festival geweest. In een stadje waren allemaal vogelverschrikkers aangekleed als bekende personen. Daar hebben we wat rondgewandeld, erg leuk om te zien was dat. Daarna zijn we naar een doolhof gereden. Het was een doolhof met allemaal kunst, erg apart maar erg leuk.

Zondag heb ik mijn pompoen uitgezocht die we binnenkort uit gaan hollen! Oktober is hier echt het seizoen van herfst, pompoenen, thanksgiving en halloween. Ik heb mijn halloween kostuum uitgezocht en ik word Kim Possible!

Op school gaat alles prima. De vakken zijn niet al te moeilijk en sommige zijn zelfs leuk. Met foodstudies hebben we deze week pasta saus en salsa gemaakt. Ook heb ik mijn eerste toets gehad. 88% van 100% had ik voor mijn toets voor foodstudies., best wel blij mee. De toetsten zijn hier anders als thuis, veel multiple choice vragen en je mag hier muziek luisteren tijdens een toets!

Dit weekend was een een pumkin person festival in onze stad. We hebben spullen opgehaald om onze eigen pumkin person te maken! Ook heb ik net mijn thanksgiving dinner op. Een grote kalkoen, verschillende taarten, en nog meer lekker eten. Thanksgiving is officieel maandag maar de meeste hebben hun dinner in het weekend! Erg leuk om een nieuwe feestdag mee te maken!

Happy thanksgiving!

1. Denis:
    6 oktober 2018
    Jeetje Kim wat een hoop nieuwe leuke ervaringen allemaal. En wat een prachtige scores, dat wordt een makkie voor mij volgend jaar als jij hier gaat koken!!!!!! En heerlijk je zo te zien stralen op de foto's!!!!
  2. Dirk:
    6 oktober 2018
    Hoi Kim, wat een druk leven, maar je hebt er gelukkig veel plezier. Ook leuke foto’s op Facebook.
  3. Mirelle:
    7 oktober 2018
    Ben benieuwd naar je Halloween kostuum 😍 leuk om ijshockey te spelen en de sfeer te ervaren! Mooie resultaten op school en sommige vakken echt leuk klink goed. Veel plezier daar dikke kusss Mirelle
  4. Ronald, Ingrid, Mark en Timo:
    7 oktober 2018
    Top zeg. Leuk om weer te lezen. Die ijshockeyer door het glas. Bij je eerste wedstrijd. Sensatie!!!
  5. Wiecher:
    7 oktober 2018
    Veel succes bij je ijshockey training en veel plezier met de voorbereidingen op Halloween. De herfstbis een leuke tijd om daar the zijn en alles mee te maken.
  6. Wendy:
    7 oktober 2018
    Jeetje Kim, wat maak je veel mee. Hartstikke leuk!! Je zal je straks in NL wel gaan vervelen ;-)
    De weken vliegen voorbij zo. Ook goed om te lezen dat de school je goed (makkelijk) afgaat, lekker stressloos dus.

Liefs, Wendy
  7. Marjon Bloembergen-Mandemaker:
    7 oktober 2018
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Hartstikke fijn. Veel succes met ijshockey en veel plezier met al je belevenissen.
  8. Annie Mandemaker:
    8 oktober 2018
    Hoi Kim, wat weer een mooi reisverslag en wat geniet je. Fijn om te lezen. Leuke foto's. Veel plezier en succes.
  9. Wiesje Bouma:
    8 oktober 2018
    Erg leuk om te lezen wat mijn achternichtje allemaal mee maakt zo ver van huis. Mooie ervaringen! Ik begrijp dat op deze manier de tijd vliegt. Heel veel plezier en de groeten van Ome Lucas en Tante Annie uit Leeuwarden.
  10. Ruby:
    Leuke verhalen weer Kim. Zo te lezen verveel je je absoluut biet daar. 😜
    Groetjes, Ruby
  11. Nicolette Lensen:
    9 oktober 2018
    Wat een bijzondere ervaringen weer! En zo te zien heb je een hoop lol met de meiden!
    Gelukkig is school ook geen vervelende bijzaak en gaat het je redelijk makkelijk af.
    En aan de foto's te zien mis je de Hollandse kost ook nog niet ;-).
    Good luck met je ijshockey training! Liefs Nic