Mijn eerst ijshockey training!

11 oktober 2018 - Kentville, Canada

Ik zal eerst nog even wat vertellen over mijn thanksgiving. Maandag 8 oktober was het officieel thanksgiving. Thanksgiving is een dag om de oogst van het afgelopen jaar te vieren. Traditioneel voor deze dag is natuurlijk kalkoen (thanksgiving wordt ook wel turkey day genoemd), soms een ham, aardappelen, groentes (zoals wortels), cranberry saus en verschillende pies (taarten). Natuurlijk heb ik dit allemaal geprobeerd en het was erg lekker en gezellig. De dag voor ons dinner werd alles klaargemaakt, de kalkoen gebraden, pies gemaakt (pumkin pie, appel pie en pecan pie), groente gekookt en de cranberry saus klaargemaakt. Mijn host-moeder houdt erg van koken en maakt graag alles zelf.
OP thanksgiving zelf heb ik een wandeltocht gemaakt bij Cape Split, langs de zee met ontzettend mooi uitzicht. De nacht ervoor heb ik gelogeerd samen met 2 Duitse vriendinnen. Samen zijn we naar het startpunt gegaan en zijn we onze tocht begonnen. We liepen door het bos en omdat het herfst is beginnen alle bladeren te verkleuren, wat erg mooi was. Bij het eindpunt hadden we prachtig uitzicht over de zee.

Ook hebben we onze eigen pumkin person gemaakt. Het is in feite een vogelverschrikker met een pompoen hoofd. Dit jaar was het thema 'on the go', dus hebben we hem een koffer gegeven en een paal gemaakt met alle afstanden naar de landen van de internationale studenten die mijn host-ouders in huis gehad hebben. Super leuk en misschien winnen we dit jaar wel de prijs voor mooiste pumkin person!

Gisteren hebben we de laatste hockey spullen opgehaald die we nodig hadden, sticks, shirts, bidons en tape. En vandaag was het dan eindelijk zover, mijn eerste training! Een hele koffer aan bescherming moest mee naar school. In de ochtend in een lokaal afgegeven en de hele dag uitgekeken naar het einde van de schooldag. Na school ben ik met iemand meegereden naar de arena, het is te lopen maarja het regende... Eenmaal aangekomen moest alle bescherming aan, wat een klus. Ongeveer 20 minuten zitten prutsen om alles aan te krijgen. Met wat hulp alles aangekregen en toen het ijs op.  Eerst wat rond geschaatst en daarna konden de oefeningen beginnen. Hard schaatsen, achteruit, zigzag, rondjes, met een puck schaatsen en op het doel schieten. Hoe het was? In 1 woord, fantaschitchgeweldigenmegaleuk. Ik was dan wel de slechtste op het ijs maar dat maakt helemaal niet uit. Vorig jaar begon het team met een aantal die helemaal niet konden schaatsen en iedereen was blij dat, dat dit jaar niet het geval was. Met wat oefening kom ik er wel. Ik heb super veel zin om te blijven trainen en langzaam steeds beter te worden.
Ik word vanzelf wel de nieuwe Sydney Crosby!

1. Remco:
    12 oktober 2018
    Hi Kim, je bent in ieder geval lekker aan het genieten. Je maakt maximaal gebruik van de bijzondere reis die je maakt. Fijn om te horen dat het zo goed gaat in je gastgezin. Onthoud wel dat Nederlanders schaats en hockey kampioenen zijn. Straks moeten ze je gewoon een contract aanbieden en mag je de eerste jaren niet meer weg. Leidt ze naar het kampioenschap. 😘😄
  2. Monique:
    12 oktober 2018
    Al die verhalen over eten....
    Nu de recepten graag!
  3. Wilma:
    12 oktober 2018
    Wat een heerlijk enthousiast verhaal Kim! Echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en onderneemt, maar vooral hoe je ervan geniet!
  4. Ronald, Ingrid, Mark en Timo:
    13 oktober 2018
    Super leuk weer. Lekkerbeten en sporten. Leer je ook nog iets tijdens de schooluren? ;-)
  5. Nicolette Lensen:
    14 oktober 2018
    Jeetje Kim dat je met die ijshockey outfit aan nog in staat was om te bewegen vind ik al een prestatie ;-). Go, Go Dutchie lijkt me nu een mooie jel (Nederlands voor yell).
    Ik hoop dat jullie winnen met je pumpkin man. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat deze niet echt afschrikkend is. Hebben ze daar ook wat ze noemen een soort Indian Summer? Plaats je daar dan ook een paar foto's van? staat namelijk nog op mijn bucket list. Liefs Nic